تلویزیون ال جی یا سامسونگ : کدام برند در سال 2022 بهتر است؟
نوشته شده توسط : سلما دادگر

با وجود برندهای مختلف تلویزیون در بازار، محدود کردن انتخاب‌ها به چند برند کار آسانی نیست. با این حال، اگر انتخاب شما بین سامسونگ و ال جی باشد، در مسیر درستی قرار گرفته‌اید. این دو غول، در صدر بهترین تولیدکنندگان تلویزیون جهانی قرار دارند. حال باید ببینیم تلویزیون ال جی یا سامسونگ کدام برند برای شما انتخاب بهتری است؟ ما مقایسه کاملی از تلویزیون ال‌جی و سامسونگ انجام داده‌ایم تا به شما کمک کنیم بفهمید کدام برند برای شما بهترین است.

ال‌جی در مقابل تلویزیون سامسونگ:  مقایسه سریع

قبل از اینکه عمیق‌تر به تفاوت‌ها و شباهت‌های بین این دو برند بپردازیم، اجازه دهید با چند نکته اساسی شروع کنیم. هر دو برند سامسونگ و ال جی فناوری کره جنوبی هستند که به ترتیب در سال‌های 1938 و 1947 شروع به کار کرده‌اند. این دو برند در ایالات متحده و اروپا نیز حضور پررنگی دارند. با توجه به اندازه و شهرت آنها، جای تعجب نیست که این دو شرکت هر ساله چندین مدل تلویزیون تولید می‌کنند. صرف نظر از بودجه، شما به دنبال هر اندازه، شکل، کیفیت تصویر یا ویژگی های پردازشی که باشید، این دو برند آن را تحت پوشش قرار می‌دهند. دذ ادامه ما به بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های هر دو برند می‌پردازیم.

 

فناوری پنل و حرکت تلویزیون ال جی یا سامسونگ

اولین تفاوت مهم این دو برند در فناوری پنل‌شان است. تلویزیون‌های ال‌جی از فناوری OLED استفاده می‌کنند. پنل‌های سامسونگ نیز از فناوری QLED استفاده می‌کنند. پنل‌های QLED پنل‌های LED هستند که با فناوری نقاط کوانتومی سامسونگ تقویت شده‌اند. به طور کلی، هر دو فناوری به یک اندازه عالی هستند. با این حال، فناوری OLED برای فرمت‌های ویدیویی با کیفیت بالا در محیط‌های تاریک مناسب‌تر است، در حالی که پنل‌های QLED می‌توانند نمایشگرهای بسیار روشن‌تری ارائه دهند.

ال‌جی از نظر فناوری حرکت برتر است. اکثر تلویزیون‌های آن زمان پاسخگویی آنی را ارائه می‌کنند. با این حال، مدل‌های سامسونگ نیز زمان‌های پاسخ‌گویی فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کنند،

 

برنده پردازشگر تصویر کیست؟

ال‌جی از پردازنده هوشمند آلفا 9 استفاده می‌کند که جدیدترین در سری پردازنده‌های خود است. تلویزیون‌های سامسونگ از یک پردازنده کوانتومی نئو استفاده می‌کنند. این پردازشگر تصویر، قابلیت‌های مشابه ال‌جی ارائه می‌دهد. علاوه‌بر این، پردازشگر کوانتومی نئو دارای فناوری ارتقاء مقیاس هوش مصنوعی برای تولید تصاویر خیره کننده است. این فناوری به ویژه در تلویزیون‌های 8K رده بالای سامسونگ قابل توجه است.

برای خواندن ادامه مطالب لینک زیر را کلیک کنید:

تلویزیون ال جی یا سامسونگ : کدام برند در سال 2022 بهتر است؟





:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: